האזור למעלה לדסקטופ, למטה למובייל

משקפי HoloLens

טכנולוגיית המציאות הרבודה מבטיחה – האם משקפי המציאות הרבודה של Microsoft HoloLens מקיימים? סקירה על ההבדלים בין הדור הראשון לשני.

כותב המאמר הינו דוד בן משה מנכ"ל סטודיו virtualion המתמחה ביישומן של טכנולוגיות מציאות מדומה ( virtual reality), מציאות רבודה ( אוגמנטד ריאליטי) ומיקס ריאליטי ( MR).

מה נשתנה במשקפי HoloLens 2 של מיקרוסופט, ביחס לדור הראשון?

 כל הפרטים על משקפי המציאות הרבודה, ועל דרכי השימוש בהם.

מזה שנים שטכנולוגיית המציאות הרבודה מסומנת בתור הדבר הגדול הבא אך עד עתה, ההבטחה הגדולה לא מומשה במלואה. מיקרוספט מנסה לשנות את התמונה, עם משקפי המציאות הרבודה העונים לשם HoloLens. האם מה שנראה מבטיח על הנייר – עובד גם במציאות (הרבודה)?

לפני שנספק מענה לשאלה הזו, כמה מילים על ההבדל בין מציאות מדומה למציאות רבודה. להבדיל ממציאות מדומה שמנתקת אותנו מעולם האמיתי, מציאות רבודה מוסיפה רבדים שונים למציאות הפיזית. שימוש בטכנולוגיית המציאות הרבודה (אוגמנטד ריאליטי), יכול לגרום למשל להופעת דמות וירטואלית שמתיישבת על הספה בסלון.

איך כל זה קשור למשקפי ה- HoloLens של מיקרוסופט?

משקפי מציאות מדומה שואבים את המשתמש לעולם מדומה. לעומת זאת, מבעד לעדשות החצי שקופות של ה- Microsoft HoloLens ניתן לראות את העולם האמיתי, בתוספת עצמים תלת ממדיים המוקרנים על גבי העדשות. העצמים הווירטואליים הם למעשה הולגרמות, ומכאן מקור שמם של משקפי HoloLens: שילוב של המילים הולוגרמה (Hologram) ועדשות (Lens). ההולוגרמה משתנה בהתאם למיקום שלנו בחלל – אם מתקרבים היא גדלה ולהיפך.

את הדור הראשון של המשקפיים השיקה מיקרוסופט אי שם בשנת 2016. מאז עברו הרבה מים בירקון, האבולוציה הטכנולוגית של עולם המציאות הרבודה הואצה – וגם מיקרוסופט לא קפאה על שמריה, כשהשיקה את HoloLens 2 עם יכולות משופרות.

למי המשקפיים מיועדים?

המשקפיים לא נועדו למשתמש הביתי, אלא יותר לשימושים עסקיים ומקצועיים דוגמת כלי עזר שיסייע לרופאים לבצע אבחון מהיר ומדויק יותר, אמצעי ללמידה מעשית, לשיפור תהליכי בנייה וייצור וכו'.

כך זה נראה:

סקירה כללית

ה- 2 HoloLens הם משקפיים עצמאיים לחלוטין, שלא דורשים חומרה נוספת או חיבור חוטי.

הבונוס, לדברי מיקרוסופט: הם מצוידים בכוח מחשוב גדול יותר משל מחשב נייד ממוצע, מה שאמור להבטיח ביצועים חלקים.

מה חדש ב- HoloLens 2?

הדור השני של המשקפיים מציג מספר שדרוגים משמעותיים:

נוחות שימוש

המשקל של המשקפיים הופחת משמעותית ביחס לגרסה הראשונה. בנוסף, חלוקת המשקל מאוזנת יותר: בשונה מהדור ה- 1 של המשקפיים שבו רוב המשקל היה בחזית, ב- HoloLens 2 רכיבי המחשוב הוסטו לחלק האחורי, בזמן שהחיישנים נותרו בחלק הקדמי. כל אלה הופכים את חווית השימוש במשקפיים לנוחה וקלה יותר, תרתי משמע. מכאן ועד נוחות של משקפיים רגילים המרחק עדיין גדול, אבל היי, צריך להשאיר משהו ל- HoloLens 3…

הגדלת שדה הראייה

בדור השני של משקפי HoloLens שדה הראייה להקרנת הולוגרמות גדול פי 2.4, באופן שהופך את ההולוגרמות המוקרנות ליותר ריאליסטיות. למרות השדרוג המשמעותי, שדה הראייה נותר מוגבל, וכאשר מסובבים את הראש, בחלק מהמקרים ההולוגרמה נחתכת.

אינטואיטיביות

שדרוג נוסף מתבטא ביכולת להפוך את השימוש במשקפי האוגמנטד ריאליטי לאינטואיטיבי. כך למשל כדי להזיז את אחד העצמים הווירטואליים המופיעים במרחב, אפשר פשוט "לאחוז" אותו כמו חפץ אמיתי ולגרור אותו. אמנם את החפץ הווירטואלי אי אפשר להרגיש, אך היכולת לשחק איתו בצורה אינטואיטיבית אמורה להפוך את חווית השימוש לפשוטה יותר.

יכולות חישה

חיישני קשתית עוקבים אחר תנועת העיניים, ומאפשרים למשל בזמן קריאת טקסט לגלול למטה "בלי ידיים", כאשר העיניים מגיעות לקצה העמוד. המשקפיים תומכים גם בפקודות קוליות וגם במחוות פיזיות (לחיצה על כפתורים ווירטואליים המופיעים במרחב).

יתרונות וחסרונות

יתרונות מרכזיים:

  • משקפיים קלים ונוחים
  • שדה ראייה רחב
  • מעקב אחר תנועות עיניים
  • תמיכה במחוות פיזיות ופקודות קוליות

חסרונות מרכזיים:

  • בחלק מהמקרים הדמויות נחתכות
  • מיועדת לשימוש מקצועי, עדיין לא בשלה לשימוש המוני יומיומי
  • תג מחיר גבוה

לסיכום, תג המחיר של HoloLens 2 עומד על כ- 3,000 דולר ולמרות מחירם הגבוה, נכון להיום מדובר במשקפי המציאות הרבודה הטובים ביותר בנמצא.

עוד על הדרכים לשיפור ביצועים עסקיים באמצעות HoloLens 2 במאמר שיתפרסם בהמשך.

נגישות

הדפדפן שלך אינו נתמך

 מומלץ לפתוח את האתר עם דפדפן כרום לחווית גלישה מלאה. קישור להורדה 

דפדפנים נתמכים

 

אתר 505 משתמש בדפדפן שלך כדי להציג חלקים מסוימים ותיבות דו-שיח. רוב הדפדפנים המודרניים יספיקו. אם אתה רואה תוצאות לא עקביות או התנהגות בלתי צפויה, עדכן לאחד הדפדפנים המודרניים הבאים:

  • Google Chrome‏ (49 ואילך)
  • Apple Safari‏ (7 ואילך)
  • Firefox‏ (4 ואילך)

כדי לבדוק איזה דפדפן יש לך, או כדי להוריד דפדפן אחר, ראה https://whatsmybrowser.org/

 

 

העלאת תמונות לגלריה 

תמונות נוספות שתוכלו להעלות לאתר ויופיעו בגלריית התמונות בעמוד שלכם/ן באתר.

תוכלו להעלות כמה תמונות שתרצו , ללא הגבלה בכמות או במשקל, אך שוב, קחו בחשבון שככל שהתמונות יהיו יותר כבדות, יקח להן יותר זמן לעלות לאתר. אז התאזרו בסבלנות (:

יש להעלות קבצים מסוג: , JPG, PNG, GIF, JPEG בלבד
מתחת לתמונה יש לכם/ן אפשרות להוסיף תיאור קצר.

*תמונת הפרופיל-

תמונת פנים שבה רואים אתכם בבירור. התמונה צריכה להיות עדכנית וכמה שיותר תואמת למראה שלכם במציאות.
התמונה תופיע בפרופיל שלכם באתר.
התמונה צריכה להיות ביחס של 150X150
יש להעלות קבצים מסוג: , JPG, PNG, GIF, JPEG בלבד
מתחת לתמונה יש אפשרות להוסיף תיאור קצר.

יש לכםן קטעי שירה, קריינות , משחק, או כל קטע אודיו אחר שתרצו להעלות? זה המקום!

יש להעלות קבצים מסוג: M4A, WAV, MP4, MP3 בלבד

במידה ויש לכם, ניתן ומומלץ להעלות לינקים לקטעי וידאו שלכם.
הלינקים (קישורים) צריכים להיות לקטעי וידאו ב- youtube או vimeo אפילו פייסבוק או גוגל דרייב. 

יש להעתיק ולהדביק כאן את הכתובת של הסרטון עצמו ולא של האתר בו הוא מופיע… הכתובת שתעתיקו היא זו שמופיעה בחלון הכתובת בדפדפן כשאתם בעמוד של הסרטון או בהצגתה בקליק ימני על הסרטון.

בכל שאלה או בעיה בנושא, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ואנו נלווה אתכם בשמחה צעד צעד בהליך ההרשמה.

העלאת תמונות לגלריה 

תמונות נוספות שתוכלו להעלות לאתר ויופיעו בגלריית התמונות בעמוד שלכם/ן באתר.

תוכלו להעלות כמה תמונות שתרצו , ללא הגבלה בכמות או במשקל, אך שוב, קחו בחשבון שככל שהתמונות יהיו יותר כבדות, יקח להן יותר זמן לעלות לאתר. אז התאזרו בסבלנות (:

יש להעלות קבצים מסוג: , JPG, PNG, GIF, JPEG בלבד
מתחת לתמונה יש לכם/ן אפשרות להוסיף תיאור קצר.